jawaban quiz no 2 hal 33

Public Class Form1

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load

buattabel()

k_brg.Items.Add(“TS001”)

k_brg.Items.Add(“TS002”)

k_brg.Items.Add(“VG001”)

k_brg.Items.Add(“VG002”)

End Sub

Sub cekharga()

If k_brg.Text = “TS001” Then

harga.Text = 105000

ElseIf k_brg.Text = “TS002” Then

harga.Text = 75000

ElseIf k_brg.Text = “VG001” Then

harga.Text = 90000

ElseIf k_brg.Text = “VG002” Then

harga.Text = 60000

End If

End Sub

Private Sub kode_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles k_brg.SelectedIndexChanged

Dim x As String

Microsoft.VisualBasic.Left(k_brg.Text, 2)

x = Microsoft.VisualBasic.Left(k_brg.Text, 2)

If x = “TS” Then

merk.Text = “Thosiba”

ElseIf x = “VG” Then

merk.Text = “V-Gen”

End If

x = Microsoft.VisualBasic.Right(k_brg.Text, 3)

If x = “001” Then

n_brg.Text = “Flashdisk 4GB”

ElseIf x = “002” Then

n_brg.Text = “Flasdisk 2Gb”

End If

Call cekharga()

End Sub

Sub cari()

ttl_harga.Text = jlh_beli.Text * harga.Text

End Sub

Private Sub jumlah_keypress(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyPressEventArgs) Handles jlh_beli.KeyPress

Dim tombol As Integer = Asc(e.KeyChar)

If tombol = 13 Then

cari()

End If

End Sub

Sub buattabel()

LV.Columns.Add(“No Pembelian”, 80, HorizontalAlignment.Center)

LV.Columns.Add(“kode Barang”, 70, HorizontalAlignment.Center)

LV.Columns.Add(“Nama Barang”, 100, HorizontalAlignment.Center)

LV.Columns.Add(“merk”, 50, HorizontalAlignment.Center)

LV.Columns.Add(“harga”, 100, HorizontalAlignment.Center)

LV.Columns.Add(“Jumlah”, 50, HorizontalAlignment.Center)

LV.Columns.Add(“Total Harga”, 100, HorizontalAlignment.Center)

LV.View = View.Details

LV.GridLines = True

LV.FullRowSelect = True

End Sub

Sub isitabel()

Dim lst As New ListViewItem

lst.Text = n_beli.Text

lst.SubItems.Add(k_brg.Text)

lst.SubItems.Add(n_brg.Text)

lst.SubItems.Add(merk.Text)

lst.SubItems.Add(harga.Text)

lst.SubItems.Add(jlh_beli.Text)

lst.SubItems.Add(ttl_harga.Text)

LV.Items.Add(lst)

End Sub

Private Sub total_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ttl_harga.TextChanged

End Sub

Private Sub btn_simpan_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btn_simpan.Click

isitabel()

n_beli.Text = “”

k_brg.Text = “”

n_brg.Text = “”

merk.Text = “”

harga.Text = “”

jlh_beli.Text = “”

ttl_harga.Text = “”

End Sub

Private Sub btn_bersih_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btn_bersih.Click

LV.Items.Clear()

End Sub

Private Sub btn_hapus_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btn_data.Click

LV.Items.Clear()

End Sub

Private Sub btn_pilih_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btn_pilih.Click

LV.Items.Remove(LV.SelectedItems(0))

End Sub

End Class

hasil :

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a comment